donderdag 6 december 2018

Sint en Kerstman

Mijn ma werd eind november in de bloemetjes gezet voor haar 84e verjaardag. Wij gingen eten in Harelbeke in Bord'eau. Een aanbeveling waard ! zeer verzorgde middaglunch , altijd leuke ervaring ! Wij aten supermalse biefstuk met ruime portie sla en frietjes, met direct een potje mayonaise bij. In de namiddag gingen we dan naar Floralux, waar ze elk jaar veel werk steken in de kerstversiering en sfeer. Binnen mogen we niet fotograferen, maar hun inkom is een perfect voorbeeld van de sfeer binnen. Bij Dovy Waregem werd ik mee uitgenodigd door mijn vriendin op een kookdemonstratie met de stoomoven. Zeer vlot uitgelegd en superlekker. De groentjes smaken beter door, en geen of minder vetstof nodig.Wij werden op een complete menu getrakteerd, van voorgerecht tot en met dessert. Lekkere apfelstrudel en alles door hun eigen personeel bereid en uitgelegd. Dit jaar was het de eerste keer dat Oliver, mijn kleinzoon Sinterklaas een beetje bewuster begon te beleven. Zijn verbaasde reacties van al het speelgoed waren de gebudgetteerde centjes wel dubbel dik waard. Wij hebben de traditie aangevat om dan bij mij klaaskoeken met kaas en charcuterie te komen eten, met chocomelk. Hoewel er dit keer ook een paar Chouffe's bijwaren. En met Kerstavond worden de pakjes nog eens herhaald. Voor de volwassenen trekken we lotje, voor de kleintjes is er van iedereen een pakje..dus dat belooft voor Oliver die dit jaar nog alleen is, volgend jaar een neefje/nichtje bij. De kerstversiering is dit jaar van Playmobil. Jaren geleden al aangeschaft toen de zussen nog klein waren, dus voor hen is het een flashback. Nu kan de volgende generatie er al mee spelen. Teken dat ik oud word ?..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten