woensdag 16 oktober 2019

Weekend Londen 3 dagen

Zaterdag 12 oktober vertrokken we vanuit Rijsel met de Eurostar van 7u35 naar Londen, samen met Daureen en Marnix, mijn achternicht maar ook mijn beste vriendin sinds jaren. Aangekomen in St Pancras vonden we het beter een taxi te nemen, met het oog op de koffers en ons eigen gemak. De "black cab" namen we trouwens het ganse weekend veel : uit noodzaak omdat de 2 metrolijnen aar ons hotel 'en service' waren , maar ook omdat het quasi goedkoper uitkwam voor 4 personen dan de subway. En veel comfortabel vooral. Nadat we onze koffers bij de concierge van het The Tower a Guoman Hotel hadden achtergelaten, vertrokken we direct over de Tower Brigde naar de overkant om daar langs het water (Queens Walk) te wandelen tot Burrough Market. Met een noodzakelijke stop tussendoor. Burrough Market zijn allemaal standjes met voedingsmiddelen, burgers, kazen, vis, kortom alles wat lekker is. Jammer dat we aan onze lijn moeten denken.. Van Burrough Market via de Millenium Brug naar St Pauls Cathedral, waar we achteraan de kerk de metro namen tot het centrum. Uitgestapt bij Oxford Circus en van daar gewandeld via Regent Street , Piccadily Circus - stop bij Hard Rock Shop - Shaftesbury Avnue , Charing Cross , China Town, om op de hoek Tottenham underground naar het Hotel te nemen. Waar we dus geblokkeerd zaten op Embankment gezien de staking. Intussen had Geert al de boten gezien , en wou hij persé varen, dus dan maar de boot terug genomen tot de Tower. S avonds Gaan eten aan de achterzijde van het Hotel, in de St Katherine Docks waar verschillende restaurants zijn. De eerste avond hadden we in de Dickens Inn gereserveerd, een authentiek restaurant, die de sfeer van vroeger probeert op te roepen met een bootje aan het plafond, roeispanen, enzz.Lekkere steak met béarnaise saus gegeten en vooral de desserts waren goed. De kamers waren proper ,eerder klein, maar we hadden alle comfort. En na de problemen met het inchecken, kregen we nog een gratis fles wijn om het goed te maken. Dat en de lange dag verzekerde een goede nachtrust, en na een stevig ontbijt trokken we weer op pad. Via het pad onder de Towerbridge langs de TOwer tot aan de Tower Pier, waar op de hoek van de straat we de taxi tot Westminster Abbey en Big Ben namen; Er was helaas een marathon bezig waardoor de chauffeur ons een beetje vanaf alles diende af te zetten. Daar een doedelzak speler bewondert, en te voet via St James Park (veel eenkoorntjes gezien) tot aan Buckingham Palace. Helaas was Elisabeth wel thuis , maar kregen we geen schuilplaats voor de regen. Dan maar naar het Intercontinental Hotel gegaan voor een dure , maar super lekkere aperitief. Intussen ook hard rock shop 2 gedaan. Dan te voet naar Harrods, en dan de taxi tot Covent Garden genomen. Daarna waren we wel echt op dus dan maar de taxi terug tot het hotel. S avonds gaan eten naar Coté Brasserie : licht italiaans getinte bistro waar we naast de aperitief, steak / kip / eend ook terug een dessertje aten... S anderendaags was het uitchecktijd, na het stevige ontbijt, en lieten we opnieuw de koffers na bij de concierge. Dan trokken we tevoet richting centrum. Helaas hadden ze besloten 'to salute the queen' die dag.. Dus opnieuw alle straten afgezet, en wij lang getjoold voor we een taxi vonden die ons tot Tottenham Court underground bracht , waar we onze shoppingtocht verder zetten, via Oxford Street tot Bondstreet. Na de Vicotria Secret, en Louis Vuitton , en de vele windowshopping totSt James gewandeld, iets gegeten bij de italiaan rechtover het paleis, daarna tevoet via de Mall tot Trafalgar Square de taxi terug tot het hotel , en dan de taxi tot St Pancras. Met de trein van 19u35 terug naar Rijsel waar we stipt om 10 uur terug waren. Met een lege portemonnee :-) :-) Leuk londen weekend gehad !